Tuesday, October 28, 2008

SiVaJi thE bOsS



Sempena deepavali ni aku nak buat satu entry on review filem Sivaji the Boss...cite ni disiarkn mlm td kat RTM2..pukul 9 mlm...n gara2 cite ni aku ngantuk dis mrng sbb mlm td tido kul 1..wpon ini cite Tamil but cite die mmg best ok...in fact mmg since aku nmpk iklan die kt TV...aku ternanti2 kemunculn cite ni...cite ni sbnrnye agak baru...kalo x silap this year or last year kuar panggung...lupe plak bile...n cite ni dpt box office..caye x caye la...hero cite ni adelah superstar Rajinikant (ntah dlm internet die tulis superstar) n heroin die name ape ntah Shirya ke kalo x silap aku...but heroin ni mmg cun ok...

aku bg sket sinopsis psl cite ni ye...Sivaji ni seorg engineer yg graduated frm US..(hebat tu!) pastu bile die blk india die ni bercite2 nk bina universiti n hospital utk masyarakat tamil nadu(kire nk membela naseb bangsa gitu)...pastu biase la...niat yg suci murni mesti ade tentangan dr org2 yg jahat....so, byk la die berkorban tuk pastikn cite2 die tercapai...but rintangan2 demi rintangan dtg...smpikn dr die yg kaya menjadi sehelai sepinggang..but krn determination yg tinggi akhirnye cite2 die terlaksana n org jahat dpt dihapuskn...mmg byk part2 yg menarik dlm cite ni...but yg plg aku suke is trademark ayat die "cool"...n yg sgt interesting lg dlm cite ni is part yg die curik blk black2 money drpd org jahat n jdkan duit ni sah n masukkn dlm yayasan sivaji...duit drpd yayasan tu digunekn tuk bg pendidikn kt kanak2 n bg rawatan perubatan percume kt org yg susah...(mulia kn hati die)...
Rajinikant ni most cite die mmg menarik n aku slalu tgk cite2 die....yg plg aku suke is cite Padaiyappa (betol ke eja ni) n satu lg x igt tajuk but aku tgk cite ni ngn akak aku kalo x silap deepavali last year...pasl rumah berhantu yg dh merasuk kt slh sorg pompuan dlm umah tu...k la itu aje....


1 rEspON:

Hanis Razak said...

aku pun tgk jgk..yg x tahan tu, keje engineer je kt US, balik india nak berlagak buat universiti ngan hospital..byk duit dia???!!! x tahan je aku tgk cite keling ni..beragak2 la pun kalau nk berlagak..

tp aku mengaku, aku suke tgk cite keling..tmbh2 lagi yg kampung2 nye..di mana jika seseorg berbuat jahat, maka ade la sekumpulan org kg yang kejar dia pakai sabit..tu plg best..hehehe